Mój drugi blog, tym razem nie-tematyczny, poprawność publicystyczną sobie odpuszczam ;P Jest to zwyczajny pamiętnik, więc piszę jak mi się podoba.

"I like living. I have sometimes been wildly, despairingly, acutely miserable, racked with sorrow, but through it all I still know quite certainly that just to be alive is a grand thing"
Agatha Christie

piątek, 21 stycznia 2011

Medyczny start

No i po nowym roku zaczęło się.
Znając polską służbę zdrowia wydawało mi się, że będzie wszystko trwało miesiącami, a jednak wygląda to znacznie lepiej! Na samym początku stycznia zmieniłem doktor pierwszego kontaktu na inną, tą u której siedzi Marta. Założyłem kartę i poszedłem pod gabinet. Nie miałem wyznaczonej godziny żadnej, tak na przypadł w zasadzie, a tam od cholery ludzi! Puściłem sygnał Marcie, poczekałem aż jakaś osoba wyjdzie z gabinetu i wtedy Marta wyszła i zwinęła mnie do środka. Czyli chamsko wepchnąłem się w kolejkę xD
Pani doktor była uprzedzona z kim będzie miała do czynienia, więc na wejściu powiedziała "więc to jest ten kolega". Była miła, nie mówiła za dużo, w zasadzie podpisała wszystkie skierowania, które wypisała mi Marta. Zdjęcie RTG, neurolog, genetyk, endokrynolog. Popytała o pare rzeczy związanych z moją wagą, bo poprosiłem żeby coś na to poradziła. Przyniosłem badania krwi i poziomu tarczycy, ale nic nie znalazła. Znowu usłyszałem "widocznie taka twoja uroda"...
Chyba 3 dni potem poszedłem na prześwietlenie głowy i otrzymałem śliczny papierek opatrzony napisem "wynik badania radiologicznego siodła tureckiego: siodło tureckie prawidłowego kształtu i wielkości. Dno dobrze uwapnione"
Marta wyjaśniła mi, że te siodło to taka kość na której spoczywa sobie przysadka mózgowa. Jeśli jest na niej jakiś guz, to on zniekształca to siodło i od razu widać na prześwietleniu, że coś jest nie tak. U mnie wszystko gra.

Do neurologa miałem za kilka dni. Znowu Marta poszła ze mną i w kilku słowach powiedziała o co chodzi i jakie skierowanie jest potrzebne. Pani neuro była bardzo sympatyczna. Kiedy tylko Marta wyszła, od razu powiedziała do mnie "pan" i zapytała czy tak właśnie ma mówić ^^ Ale się ucieszyłem ^^ Pytała ze zwykłą ciekawością od kiedy się diagnozuję, ile to jeszcze potrwa i kiedy zmiana dokumentów. Nie wiem po co chciała wiedzieć, może tak ogólnie. Na medycynie podobno nie uczą o TS, więc pewnie część lekarzy jest zwyczajnie zaciekawiona.

Jeszcze tego samego dnia dostałem skierowania na EEG (jeszcze nie wiem co to :D) i zarejestrowałem się na "po sesji". Skoczyłem też do genetyka, termin podobny jak na eeg. Czyli za miesiąc, ale mogłem dostać nawet za 2 tygodnie, tylko nie chciałem, bo wtedy akurat w domu będę. Także jednak z tymi terminami mile mnie zaskoczyli.
No i Marta wszystko mi niesamowicie ułatwiła. Prawie że za rękę mnie prowadzi. Nie jest mi jakoś szczególnie głupio z tego powodu; wiem, że to jej wiele pracy nie kosztuje i robi to, bo sama chce, o nic jej nigdy nie prosiłem.Oczywiście, jestem wdzięczny i za każdym razem to jej powtarzam (ciekawe czy  jeszcze się jej nie znudziło :D)
Także uważam, że mam niesamowitego farta, przynajmniej w tej kwestii. Myślę, że samemu byłoby mi dużo ciężej, choćby ze względu na konieczność tłumaczenia lekarzom o co chodzi. A tu są już "urobieni", bo wszyscy w przychodni wiedzą, że Marta jest TS, wiadomo do których iść, którzy są przyjaźni i pomagają.
Z tego powodu ta część diagnozy przebiega jakoś tak spokojnie w tle, prawie jakby jej nie było. Mogę martwić się innymi rzeczami, np. sesją :D

W środę znowu psycholog. Ciekawe jak tam ten głupi teścik na osobowość.

4 komentarze:

  1. No to masz naprawdę szczęście! Kurde! Ja też tak chcę!
    Powodzenia!
    Em.

    OdpowiedzUsuń
  2. No, nie jest to znowu takie straszne :)
    Mnie bez znajomości też nawet szybko poszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za linka
    Hm, a powinni(na medycynie) uczyć o TS, chyba wiele spraw przebiegałoby łatwiej i sprawniej.

    Lawless

    OdpowiedzUsuń
  4. The best ford focus titanium | titaniumarts
    Discover the best titanium in this post, babyliss pro titanium flat iron featuring the world's most sought titanium grades after and exotic materials in westcott scissors titanium 2021. Our expert team is not toaks titanium 750ml pot only microtouch trimmer

    OdpowiedzUsuń